دوره آموزشی دکترین مذاکره

(اصول و فنون مذاکره)

  • در طول یکسال گذشته، چه میزان از اهدافی که در معاملات تجاری مدنظر تان بوده را کسب کرده اید؟
  • آیا بعد از پایان جلسه یا گفتگوهای شغلی احساس رضایت از خود داشته اید؟؟
  • چه میزان از خواسته های خود را پس از گفتگوی مذاکره به دست آورده اید؟؟
  •  در روابط اجتماعی تان چطور؟ در بدست آوردن مزایای شغلی بیشتر چطور؟ و یا درکارهای روزمره تان مثل خرید وسائل مورد نیاز؟!

    عمده روابط افراد چه در زندگی شخصی و چه در تعاملات کاری، از جنس مذاکره هستند. مذاکره در تمام ابعاد زندگی نشان داده می شود، از تنظیم یک قرارداد تجاری بین المللی تا گفتگوی دو خویشاوند که با هم قهر کرده‌اند را در برمی گیرد.

چرا دانستن اصول و فنون مذاکره مهم است؟

شغل بسیاری از ما  به نحوی است که در ان روزانه  نیاز  است که مذاکرات زیادی انجام بدهیم ،  به ویژه کسانی که حرفه و کار اصلی انها فروش است . از طریق “مذاکره خوب و موثر” به  اهدافمان دست پیدا می کنیم. ما باید ” مذاکره خوب و موثر” را یاد بگیریم چون سوخت اصلی موتور موفقیت خودمان ، واحد ما و شرکت ما است.

 

من علاقه مندم:

فنون مذاکره یکی از کلیدی ترین مسایلی است که در دنیای تجارت امروزی به آن پرداخته شده است. هر روز بیش از پیش مذاکره کنندگان تجاری در می یابند که موفق ترین معامله کنندگان و فروشندگان کسانی هستند که در ایجاد ارزش افزوده و به طور کلی بالا بردن ارزش کالاها و خدمات خود مهارت بالایی دارند. بدین ترتیب کسانی که فنون مذاکره را به خوبی یاد گرفته و به اجرا درآورند مطمئناً موفقیت بیشتری در کسب و کار خود خواهند داشت.

نقش افراد در مذاکره بسیار مهم می باشد. افراد با دانش، بینش و روش ها همراه با احساسات و عواطف گوناگون در مذاکره شرکت می کنند که هدف و انتظارات آنها متفاوت می باشند. مدیران و افرادی که به نمایندگی از سازمان برای مذاکره اقدام می کنند اگر نتوانند آنچه که جز اهداف شرکتشان است را محقق کنند، ممکن است سازمان را دچار چالش های بیشتری کنند.

مذاکره کنندگان برای موفقیت در مذاکره باید ترفندهای مذاکره را بداند تا بستگی به شرایط هر مذاکره از یک یا چند ترفند استفاده نماید. علاوه بر این باید روش مقابله با ترفندها را بداند تا در دام آن ترفندها گرفتار نشود.

 برخی از ۲۵ ترفند مذاکره که شما در این دوره آموزشی خواهید آموخت :

مذاکره کالباسی

در این روش مذاکره کننده امتیازاتی که از طرف مقابل می­خواهد بگیرد  به یکباره نگیرد که وی از مذاکره گریزان شود . در این روش امتیازات به تدریج از طرف مقابل اخذ می گردد.

روش مقابله با این ترفند : باید دامنه و حد و حدود تعهدات طرفین  مذاکره را از ابتدا مشخص کنیم و چهارچوب مذاکره و خواسته­ های طرفین را مشخص کنیم تا در دام این ترفند نیافتیم .

ترفند جنازه

یعنی یکی از طرفین مذاکره (طرف اول مذاکره)  پیشنهادات مکرر  ارایه می دهد  اما  طرف دوم با عدم اظهار نظر در مورد این پیشنهادات طرف مقابل و نقش جنازه (بدون واکنش بودن )  را بازی کردن می­خواهد طرف مقابل تمامی مواضع خود را رو کند و از بین آنها بهترین را برای خود برگزیند.

روش مقابله با این ترفند : تاکتیک مقابله با این ترفند این است که توپ را در زمین طرف دوم بیاندازیم و از او درخواست کنیم که وقتی ما پیشنهاد اول خود را اعلام کردیم او  پیشنهاد دوم را  در مقابل ما ارائه کند و تا پیشنهاد دوم را ارائه نکرده است ما پیشنهاد دیگری روی میز نگذاریم و اقدامی نکنیم.

من بیچاره

تحریک دلسوزی، خوش باوری طرف مقابل مذاکره برای خود و پیش بردن مذاکرات به نفع خود (مثلاً با غیرمطلع نشان دادن خود از موضوع یا مظلوم نمایی یک سری امتیازات از طرف مقابل اخذ شود).

روش مقابله با این ترفند: نباید فریب سادگی ، مطلومیت و بی اطلاعی طرف مقابل را بخوریم. با برنامه ریزی برای انجام مذاکرات در جلسات دیگر از صحت و سقم اظهارات وی مطلع گردیم.

 سه عنصر حیاتی مذاکره: اطلاعات، زمان و قدرت

قدرت

هیچ وقت قدرت را به طرف مقابل واگذار نکنید. بدیهی است افرادی که قدرت بیشتری دارند از موضع بالاتری به مذاکره می پردازند و گاها پیش شرط تعیین می کنند.

زمان

طرفی که از نظر وقت در تنگنا نباشد، کار خود را بهتر انجام می دهد. هیچ وقت در تنگنای وقت مذاکره نکنید و اجازه ندهید که طرف مقابل احساس کند در تنگنای وقت هستید.

اطلاعات

طرفی که بهترین درک و شناخت را از آنچه که باید انجام شود دارا باشد، قدرت بیشتری در مذاکره دارد. صحیح بودن اطلاعات مسلما تعیین کننده است.

در تجارت شما آنچه را که لیاقت دارید به دست نمی آورید، آنچه را که مذاکره می کنید به دست می آورید.

مخاطبین دوره اصول و فنون مذاکره در سازمان مدیریت صنعتی اصفهان چه کسانی هستند؟

ویژه تُجار، مدیران و کارشناسان بازرگانی،بازاریابی و فروش و تمامی علاقه مندانی که میخواهند مهارت خود را در حوزه مهارت های حرفه ای ارتباطی توسعه دهند.

چه سر فصلهایی در دوره اصول و فنون مذاکره تدریس می شود؟

  • معرفی ویژگی برترین مذاکره کننده های کسب و کار
  • تعریف اصول و فنون مذاکــره و ارتباطات غیر کلامی
  •  انواع مذاکــره نیرنگ، فریب و تعارض در مذاکـــره
  •  تکنیـــک ها و تاکتیـــک های مذاکـــره
  •  آداب تشریفات در یک مذاکره ی حرفه ای
  •  نقش زبان بــدن در مذاکـــرات پیشرفته
  •  تحلیل مذاکرات سیاسی و درس آموخته های معروف
  •  مدیریت زمان در مذاکـــــره

 

معرفی مدرس دوره: دکتر سید مازیار میر

  •  صاحب سبک آموزشی دکترین مذاکره و زبان بدن
  •  عضو مدیران برتر اتحادیه اروپا
  •  عضو انجمن بازاریابی برند و تبلیغات اتحادیه اروپا
  •  مشاور و مدرس شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی

گواهینامه

در پایان دوره به شرکت‌کنندگانی که ساعات حضور آنها در جلسات دوره ۸۵ درصد و یا بیشتر از کل ساعات دوره باشد، گواهینامه پایان دوره از سوی سازمان مدیریت صنعتی اصفهان اعطاء خواهد شد. بدیهی است در غیر اینصورت گواهینامه صادر نخواهد شد.

زمان دوره :

این دوره آموزشی به مدت ۱۶ ساعت (۴ جلسه ۴ ساعته) به صورت حضوری در سازمان مدیریت صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد، لازم به ذکر است، برای سازمان ها و سایر مشتریان حقوقی، متناسب با شرایط ایشان و توافق فی مابین به صورت اختصاصی نیز برگزار می گردد.

معرفی مسئول دوره به همراه اطلاعات تماس

شماره‌ی تماس: ۲۰-۶۶۳۷۲۰۶-۰۳۱

برای کسب اطلاعات بیشتر عدد ۱۶ را به شماره ۰۹۰۵۱۵۱۴۷۹۶ ارسال فرمایید.

من علاقه مندم: