دوره کاربردی اکسـل مقدماتی

اکسل یک برنامه صفحه گسترده است. این نرم‌افزار قدرتمند جهت محاسبه، ذخیره، تجزیه و تحلیل علمی و آماری ، مدیریت و تحلیل داده‌ها و گزارش‌گیری‌های مدیریتی بکار می‌رود. این نرم افزار که به صورت صفحات گسترده می‌باشد می‌تواند در آن اطلاعاتی به فرمت‌های مختلف مانند حروف، واحدهای پولی، تاریخ، ساعت و … را به راحتی وارد نمایید و همچنین  می‌توان برای سازماندهی اطلاعات، کارهای آماری، رسم نمودار و چارت از اکسل به راحتی استفاده نمود.

از ویژگی‌های فوق العاده برنامه اکسل این است که شما فقط یکبار برای همیشه فرمول و جدول خود را نوشته و در سایر موارد فقط اعداد را در جدول خود تغییر می‌دهید.در برنامه اکسل هم می‌توان از فایل صوتی و تصویری برای دادن جلوه بیشتر به صفحات استفاده نمود. فراگیری اصولی و کاربردی این نرم افزار می تواند برای هر کسی بسیار جالب و جذاب باشد، زیرا با صرف زمان بسیار اندک می توان در آن حرفه ای شده و ایجاد اشتغال کرد.

پس اگر به دنبال سیستم‌های مالی خودکار، کنترل ورودی و خروجی انبار، محاسبه سود و زیان سازمان، صدور فاکتور، ارائه گزارش همراه با چارت و نمودار و…… هستید پیشنهاد ما به شما نرم افزار اکسل و آموزش کار با این نرم افزار می‌باشد.

این دوره بر « آنچه باید از اکسل بدانید» بنا شده است و از بیان «آنچه جالب است بدانید» و یا سایر تکنیک‌های بسیار خاص اکسل که کاربردهای محدودی دارند دوری خواهیم جست تا شما کاربردی ترین ابزارهای ممکن را فرا بگیرد.

این دوره برای کسانی است که می خواند با اکسل آشنا شوند و موارد کاملا کاربردی را در طی دوره اکسل مقدماتی کاربردی آموزش میبینند.

من علاقه مندم:

نرم افزار اکسل و اهمیت آن در در کسب وکارها

 اکسل همیشه و همه جا در کنار شما حضور خواهد داشت. افرادی که در کسب و کارها حضور دارند می توانند از اکسل به عنوان ابزار اولیه  برای انجام فعالیت های مختلف استفاده کنند.

داشتن اطلاعات کافی در مورد اکسل و نحوه کارکرد آن برای همه افراد متخصص و حرفه ای ضروری است. هرچقدر مهارت های موجود در اکسل قوی تر باشد امکان پیشرفت و ارتقاء شغلی بیشتر خواهد بود. نرم افزار اکسل یک ابزار قدرتمند است اما نمی تواند به تنهایی کار کند. کاربران باید همه چیز را به خوبی بلد باشند تا بتوانند از مزایایی که این نرم افزار در اختیارشان قرار می دهد استفاده کنند.

کاربرد اکسل در بخش های مختلف

امور مالی و حسابداری:

اگر شما نیز سری به بخش های مالی و حسابداری یک شرکت بزنید متوجه خواهید شد که صفحه نمایش رایانه ها با صفحات گسترده اکسل پر شده است که در آن اطلاعات مالی، بودجه ها، پیش بینی ها و برنامه های استفاده شده برای تصمیمات بزرگ تجاری وجود دارد. این بخش از کسب وکارها بیشتر از سایر بخش ها بر روی صفحات گسترده اکسل متکی هستند و از مزایای آن بهره مند می شوند. فرمول های پیشرفته در اکسل می تواند فرایندهای دستی که تکمیل آن ساعت ها زمان نیاز دارد را در عرض چند دقیقه انجام دهد. بیشتر کاربران می دانند که اکسل می تواند  مواردی همچون جمع، ضرب، تقسیم و تفریق را به خوبی انجام دهد اما به خاطر داشته باشید که این نرم افزار توابع بسیار پیشرفته ای دارد.

بازاریابی و مدیریت محصولات:

در حالیکه بازاریابی و فروش محصولات بر عهده تیم مالی شرکت است و تجزیه و تحلیل داده های مالی توسط آنها صورت می گیرد اما استفاده از صفحات گسترده اکسل برای لیست کردن مشتریان و اهداف فروش می تواند به مدیریت نیروهای فروش کمک کند و شما را در برنامه ریزی فرآیندهای بازاریابی بر اساس نتایج گذشته یاری نماید. استفاده از قابلیت جدول محوری به کاربران کمک می کند به سرعت داده های فروش و مشتریان را بر اساس طبقه بندی های موجود خلاصه کنند.  تمامی بخش های یک کسب وکار می تواند از مزایای نرم افزار اکسل بهره مند شود و بخش بازاریابی از این قاعده مستثنی نیست.

برنامه ریزی منابع انسانی:

در حالیکه سیستم های پایگاه داده همچون اوراکل، SAP و Quickbooks را می توان برای مدیریت اطلاعات کارمندان و سایر گزینه ها مورد استفاده قرار داد اما اکسپورت کردن این داده ها در اکسل به کاربران اجازه می دهد روندها را کشف کنند، منابع را خلاصه نمایند و ساعت های کاری را محاسبه نمایند. این موضوع به درک بهتر نیروی کاری کمک می کند. متخصصان منابع انسانی می توانند از اکسل برای نگهداری حجم عظیمی از داده های کارمندان استفاده کنند و بفهمند هزینه های موجود از کجا آمده و در کجا صرف شده است. این گزینه به برنامه ریزی بهتر و کنترل بیشتر  کمک می کند.

اکسل و مدیریت:

مدیری موفق خواهد بود که دانش استفاده صحیح از اطلاعات، دسته‌بندی ، تجزیه‌وتحلیل داده‌های مالی تا منابع انسانی را به‌طور حرفه‌ای بلد باشد. برای مدیران مالی، مدیران کنترل و برنامه‌ریزی پرو‌ه‌ها اهمیت آموزش اکسل پیشرفته بیشتر به چشم می‌خورد. پس شما به‌عنوان مدیر هر مجموعه‌ایی چه کوچک مثل یک فروشگاه و چه بزرگ مانند کارخانه ایی، باید کاربر مسلط اکسل باشید. اکسل، بخصوص نسخه‌های جدید آن دارای داشبوردهای مدیریتی فراوانی است که علاوه بر خود مدیر، افرادی نیز استخدام می‌شوند تا مدیر را درزمینهٔ تحلیل مسائل و بررسی اطلاعات برای تصمیمات بزرگ مشاوره بدهند. شما با کسب مهارت در اکسل و حرفه‌ایی شدن می‌توانید در این شغل مشغول شوید.

 اکسل و بانکداری:

بانک و مدیریت حساب‌های مالی، جزو اصلی‌ترین مراکزی هستند که اکسل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورود اطلاعات، دسترسی و کنترل آن‌ها در این نرم‌افزار صورت می‌گیرد. شما اگر قصد شرکت در آزمون‌های استخدامی بانکداری را دارید، بهتر است اکسل را از بر باشید.

 اکسل و بورس:

در بورس هر روز انبوه زیادی اطلاعات و داده به وجود می‌آید که کار دسته‌بندی و تجزیه‌ و تحلیل آن‌ها کار تحلیل‌گر بورسی است که در اکسل حرف اول را می‌زند. تا جایی که هم‌اکنون دوره‌ها و کتاب‌هایی بر اساس کاربرد اکسل در بورس برگزار می‌گردد و شما با گذراندن آن‌ها می‌توانید به کار پردرآمد بورس مشغول شوید. همچنین چنانچه قدرت خود در اکسل را افزایش دهید و مدام در حال جمع‌‌آوری و تحلیل اطلاعات در معاملات بورس و سهام شوید، می‌توانید به عنوان یک سرمایه‌گذار در بورس مشغول شده و با خرید و فروش اوراق بورس کسب درآمد نمایید.

مزایا استفاده از نرم افزار اکسل

۱- امکان برقراری ارتباط بابقیه نرم افزارهای مجموعه آفیس:

مایکروسافت Microsoft Excel به خوبی توان ارسال و دریافت اطلاعات به دیگر نرم افزارها مانند

Microsoft Word, Microsoft Outlook, Microsoft PowerPoint, Microsoft Access و همچنین SQL Microsoft و بقیه پایگاه های داده را دارد.

۲- انعطاف پذیری بالا و قابلیت تطابق بالا:

اکسل کاملا انعطاف پذیر است و شما میتوانید آن را مطابق نیازهای سازمانی و الزامات گزارش گیری پروژه خود منطبق کنید.

۳- توان بالا در تجزیه و تحلیل داده ها:

با استفاده از توابع آماری و محاسباتی و همچنین نمودارهای مختلف میتوان به خوبی ارتباط بین داده ها را پیدا کرد حتی از برخی قابلیت های پیش بینی روند های مالی پروژه و شبیه سازی تاثیر ریسکهای پروژه را دارد.

۴– قابلیت استاندارد سازی و فرموله کردن فرآیندها:

با استفاده از توابع موجود و قابلیت فرمول نویسی میتوان با اطمینان محاسباتی مانند محاسبه میزان دستمزد بر اساس ساعات کاری پرسنل پروژه را استاندارد سازی کرد با سرعت و دقت بالا محاسبات را بروز کرد.

۵– قابلیت بی نظیر ساخت نمودارها:

با شناخت انواع نمودارها و کاربرد آنها شما میتوانید تمامی داده های خود را به صورت گرافیکی به معرض نمایش درآورید و تجزیه و تحلیل کنید مانند گزارشات پیشرفت پروژه.

۶- فرمت بندی متغیر Conditional formatting:

وقتی با تعداد زیادی داده سرو کار دارید تغییر رنگ ویا فرمت دادهایی که شرایط خاصی دارند قابلیت بسیار جالب و مفیدی است و باعث افزایش کارایی و راندمان و همچنین جلوگیری از خطا میشود.

۷- هوشمندی کافی در کمک به کاربر:

اکسل به میزان مناسبی میتواند در انجام کارهایی تکراری با پیش بینی رفتار کاربر به کاربران کمک نماید.

۸- قابلیت برنامه نویسی به کمک ویژوال بیسک:

برای اضافه کردن توابع جدید خودتان و یا افزودن امکانات خاص زبان برنامه نویسی ویژوال بیسک این قابلیت را به شما میدهد.

۹- قابلیت ماکرو نویسی و صرفه جویی در زمان:

انجام کارهای تکراری اگر میخواهید کارهایی تکراری زیادی بر روی تعداد زیادی فایل مشابه انجام دهید نگران نباشید ماکرو ابزار قدرتمند وسریعی است برای انجام این کار در چند لحظه

۱۰- قابلیت برنامه نویسی به کمک ویژوال بیسیک:

برای اضافه کردن توابع جدید خودتان و یا افزودن امکانات خاص زبان برنامه نویسی ویژوال بیسک این قابلیت را به شما میدهد.

سرفصل های دوره آموزش اکسل مقدماتی

سرفصل های دوره آموزش اکسل مقدماتی با توجه به استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای و نیازهای موجود در بازار کار تهیه و تنظیم شده است.

سرفصل های دوره مقدماتی اکسل:

  • آشنایی با محیط کار نرم افزار اکسل
  • کار با سلول ها
  • نوار ابزار و ابزار های اکسل
  • قالب بندی سلول ها
  • پرینت و تنظیمات مربوط به آن
  • کار با فرمول ها و توابع
  • استفاده مقدماتی از شرط ها
  • کار با نمودارها و جدول ها
  • آنالیز داده ها در اکسل
  • مدیریت و تطبیق خطاها

روش تدریس:

با توجه به تجربیات و تحصیلات شرکت‌کنندگان در دوره و نیازهای آموزشی مشترک آنان، سعی خواهد شد مباحث هر دوره “کاربردی و تخصصی” باشد و درضمن “مفاهیم نظری” نیز در حد نیاز مطرح گردد.

گواهینامه

در پایان دوره به شرکت‌کنندگانی که ساعات حضور آنها در جلسات دوره ۸۵ درصد و یا بیشتر از کل ساعات دوره باشد، گواهینامه پایان دوره از سوی سازمان مدیریت صنعتی اصفهان اعطاء خواهد شد. بدیهی است در غیر اینصورت گواهینامه صادر نخواهد شد.

پیش نیاز دوره

 این دوره نیاز به پیش نیاز خاصی ندارد.

زمان و میزان ساعت دوره

طول ساعت این دوره به مدت ۱۸ ساعت (۹ جلسه ۲ ساعته) آموزش کاربردی می باشد و شروع دوره  سه شنبه ها از ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ به صورت حضوری برگزار می شود.

معرفی مسئول دوره به همراه اطلاعات تماس

شماره‌های تماس : ۸-۶۶۳۷۲۰۶-۰۳۱ و ۱۴-۳۶۶۲۰۶۱۲-۰۳۱ و ۳۶۶۳۵۲۶۳

برای کسب اطلاعات بیشتر عدد ۱۸ را به شماره ۰۹۰۳۱۵۶۷۹۳۳ ارسال فرمایید.

من علاقه مندم: