دوره کاربردی کاهش استراتژیک هزینه ها

آیا می دانید که با مدیریت بودجه ازخیلی هزینه های  گزافی که برای شرکت و یا سازمانتان تراشیده می شوند می توانید جلوگیری کنید؟ مزیت مدیریت هزینه قبل از پروژه، ممانعت از هدر فتن بودجه و ارزیابی کم هزینه ها است. اغلب، پروژه ای که به خوبی تعریف شده باشد، موجب مدیریت مناسب و موثر هزینه ها شده و و راندمان را افزایش داده و در نتیجه پروژه تبدیل به سودآوری می شود. علاوه بر این، با استفاده از مدیریت هزینه، هزینه های پیش بینی نشده نیز به خوبی کنترل و مدیریت خواهند شد. خبر خوب این است که ما می توانیم به شما کمک کنیم تا با کسب این مهارت ها، قدم مهمی را در مدیریت هزینه های خود در سازمان و یا شرکتتان بردارید.

اصلاً هزینه چیست و مدیریت هزینه به چه چیزی گفته می شود؟

هزینه عاملی است که در تمامی فعالیتهای سازمان وجود دارد بنابراین مدیریت آن امری ضروری می باشد. منظور از مدیریت هزینه ایجاد سیستمی برای کنترل، کاهش و حذف هزینه میباشد. در شرایط امروز، بی تردید لازمه بقای بنگاه ها مجهز شدن به سیستمهای مدیریت استراتژیک هزینه و تولید محصولات با قیمتهای قابل رقابت و پاسخ گویی سریع به فرصتها است.

مدیریت هزینه، به شناسایی، جمع آوری، طبقه بندی و اختصاص اطلاعاتی کمک می کند که در برنامه ریزی، کنترل و تصمیم گیری برای حفظ محدوده مطلوب هزینه ها استفاده می شوند.

    هدف از برگزاری دوره کاهش استراتژیک هزینه ها در سازمان

    مدیریت صنعتی چیست؟

    سازمان مدیریت صنعتی از برگزاری دوره کاهش استراتژیک هزینه ها، اهداف زیر را دنبال می کند:

    • تعریف هزینه و عناصر آن

    • طبقه بندی هزینه

    • عوامل موجد هزینه

    • مدیریت هزینه و عناصرآن

    • مشخصات سیستم موثر کنترل هزینه

    • هزینه یابی چرخه کامل عمر محصول و تاثیر آن بر مدیریت هزینه

    • بررسی اجمالی تکنیک های نوین هزینه یابی در ارتباط با مدیریت هزینه

    آیا دلایلی برای استفاده از روشهای مدیریت هزینه وجود دارد؟

    بسیاری از افراد و موسساتی که ارتباطی تنگاتنگ با مشتریان داشته و خواستار کسب سودی بیشتر می باشند به این نتیجه رسیده اند که کاهش هزینه های تولید و ارائه خدمات، رابطه ای مستقیم با افزایش سودآوری دارد. یکی از راه های کاهش هزینه های فوق، گذر از سیستم حسابداری سنتی و حرکت به سوی حسابداری مدرن است، آنجایی که حسابداران به عنوان متخصصین ارزش افزوده، خط دهنده اصلی سیاست های مالی بوده و از روشهایی چون حسابداری مدیریت و مدیریت نمودن هزینه ها، می توانند سهمی اساسی در افزایش سودآوری داشته باشند. از طرف دیگر امروزه مفهوم بازار محدود به یک منطقه خاص نبوده و جهانی محسوب می شود. رقابت شدید در سطح بین المللی، اغلب موسسات تولیدی و خدماتی از جمله شرکتها، بانکها و…. را وادار می سازد که محصولات و خدمات خود را با کیفیت عالی و با کمترین بهای تمام شده به بازار عرضه کنند. علاوه بر این الزاماتی جدید همانند موافقتنامه «سازمان تجارت جهانی» می تواند دلیلی محکم جهت استفاده از روشهای مدیریت هزینه باشد.

    چه راه و روشی برای کاهش هزینه ها وجود دارد؟

    برای کاهش هزینه، راهها و روشهای گوناگونی پیشنهاد شده است که قبل از هرچیز شناسائی عوامل قابل کاهش ضروری است. بر همین اساس یکی از عوامل بزرگ خون ریزی های هزینه ای در سازمان، وجود گسل های اساسی مانند گسل بین مشتری و سازمان و همینطور گسل بین سیستم مالی و سیستم فنی است. در حال حاضر در کشورهای پیشرفته صنعتی شرکتهای بسیاری در حال تغییر و تحول در سیستمهای اطلاعاتی خود و دوری از سیستم حسابداری صنعتی با دیدگاه سنتی و حرکت بسوی مدیریت هزینه با دیدگاهی چالشی هستند. به همین منظور مفهوم مدیریت هزینه بر شناخت این تغییرات و آثار آنها بر ساختار هزینه ها به هنگام فراهم کردن اطلاعات تاکید دارد.

    مدیریت کاهش هزینه چه مزیتی دارد؟

    در سیستم مدیریت هزینه به جای معطوف داشتن توجه به آنچه رخ داده است، تلاش می شود بر آثار آتی شرایط اقتصادی تاکید گردد. برای کشورهایی که از دانش فوق مدرن برخوردار نیستند و توان سرمایه گذاری بسیار محدود است و عملاً برای آنها امکان پذیر نیست که در جهان رقابتی امروز استراتژی توسعه و پیشرفت بر اساس دانش و نو آوری های پیشرفته را در این جهت انتخاب کنند، لذا انتخاب استراتژی کاهش هزینه ها به نوبه خود می تواند انتخابی عاقلانه باشد.

    سرفصل های دوره کاهش استراتژیک هزینه ها

    • مدیریت هزینه چیست؟
    • تکنیک های مدیریت هزینه
    • مزیت های مدیریت هزینه
    • مدیریت هزینه پروژه
    • اهداف مدیریت پروژه
    • مدیریت هزینه در حسابداری و کتابهای دوره مدیریت هزینه

    روش تدریس دوره کاهش استراتژیک هزینه ها چگونه است؟

    باتوجه به تجربیات و تحصیلات شرکت کنندگان در دوره و نیازهای آموزشی مشترک آنان، سعی خواهد شد مباحث هر دوره «کاربردی و تخصصی» باشد و درضمن «مفاهیم نظری» نیز در حد نیاز مطرح گردد.

      مخاطبین دوره کاهش استراتژیک هزینه ها را چه کسانی تشکیل می دهند؟

      • مدیران مالی
      • رؤسای حسابرسی
      • حسابداران
      • کارشناسان مالی
      • و تمامی علاقه‌ مندانی که می خواهند دانش و مهارت خود را در حوزه دانش حسابداری و مالی توسعه دهند.

      مدرس دوره کاهش استراتژیک هزینه ها

      جناب آقای دکتر مرتضی میر شمس شهشهانی

      •  دکترای حسابداری 
      • عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان

      دوره کاهش استراتژیک هزینه ها در سازمان مدیریت صنعتی چند ساعت است؟

      این دوره آموزشی به مدت ۱۰ ساعت به صورت جلسات ۲ ساعتی و یک روز در هفته برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است، برای سازمان ها و سایر مشتریان حقوقی، متناسب با شرایط ایشان و توافق فی مابین به صورت اختصاصی نیز برگزار می گردد.

      گواهینامه:

      در پایان دوره به شرکت‌کنندگانی که ساعات حضور آنها در جلسات دوره ۸۵ درصد و یا بیشتر از کل ساعات دوره باشد، طبق ضوابط دوره های آموزشی؛ گواهینامه پایان دوره از سوی سازمان مدیریت صنعتی اصفهان اعطاء خواهد شد. بدیهی است در غیر اینصورت گواهینامه صادر نخواهد شد.

      معرفی مسئول دوره به همراه اطلاعات تماس

      شماره‌های تماس ۸-۶۶۳۷۲۰۶-۰۳۱ و ۱۴-۳۶۶۲۰۶۱۲-۰۳۱ و ۳۶۶۳۵۲۶۳

       

      من علاقه مندم: